lunes, 11 de junio de 2012

Crònica de la Travessa de la Tramuntana en Bici

Fa unes setmanes entrenant amb Juanan i Macca va sorgir l' idea de fer tota la travessa a la Serra de la Tramuntana amb sa bici. En Juanan ens comenta q ja ho va fer l' any passat fins a Pollença i lo q li agradaria és fer-la fins a Formentor. Buff això son més kms.....

Es va possar una data q no coincidis amb cap carrera i la Travessa ja estava en marxa. Hem quedat a les 7 del matí ja q serà un dia llarg. Jo surt de guradia i he tengut trui es vesprés així q hem presento en deju i sense haver descansat gaire.

Quan arrib a Consell només hi ha en Juanan, Paco i Mario. Los 4 jinetes del apocalipsis lis dic jajajaja.

Ens possam en marxa sentit Santa Maria, voltam cap a Palmanyola, Son Sardina, Establiments. Aqui anam per una carretera secundaria, es prest i hi ha gent passetjant. Amb aquestes q hi ha un home passetjant amb un ca petit. Es ca es veu jove i ve cap a nosaltres. En Juanan adverteix a l' home q li pasariem per damunt. Esteim pujant un repexo i anam lentos. L' home no ens fa cas i no agafa el ca q el duu sense fermar. I va passar lo q deiem, es fica enmig i en Mario no el pot esquivar i li passa per damunt el coll. El ca es remou un poc però veim q esta bé. A l' home no li ha fet gens de gràcia però ja li haviem advertit. Jo li contesto q tenc un ca i q no se pot dur sense fermar i q ens sap greu el q ha passat. A partir d' aqui en Mario passa a ser "El decapitador"

Pujam el Coll des Tord i ens tiram cap a Calvia. Baixant forad-ho la roda del davant i ens hem d' aturar a canviar sa càmera. Primer contratemps, per sort no varem foradar més. Calvia- Capdella i un altre collet fins Andratx. Aquí comença s' aventura.

Començam a pujar uns kms, una baixada d' uns més i tobogans fins Estellencs. Primera aturada a omplir bidons. Banyalbufar amb la temptació de demanar una estrella ;-) i ara cap a munt fins el creuer de Valldemossa i cap amunt un altre pic. Baixada fins Valdemossa i aqui en Paco ens diu q se tira cap a Palma. L' intentam convencer però diu q no té ganes. Llàstima, perdem una unitat. Aqui ens trobam un grup de Poblers, n' emilio entre ells, q ens comenten q van a Sant Elm.

Pujam un repexo i ara ja tot baixa fins Deia. Aturada a omplir bidons i a seguir sumant kms. Just al sortir d' Andratx el hito marcava 111km, cada pic el nombre baixa i me vaig fixant amb el q queda fins Pollença q hi ha el km 0.

Sortim de Deia i arribam a Sóller. Aqui duiem ja 120km i ens espera la pujada al Puig Major. 13km per davant fins el tunel de Monnaber q la pujam en manco de 1h. Vaig menjant i beguent constantment i me trob cómode i sense gaire fatiga. Sabem q això és llarg i no forçam en cap moment.

Al sortir del tunel ens feim unes fotos amb Cuber darrere i en Juanan treu un sandwich de jamon dolç i formatge q comparteix i ens sap a gloria després de tant de dolç dels gels i barritas.

Gorg Blau-Desvio de Sa Calobra- i just abans del Restaurant d' Escorca ena aturam a una font a omplir bidons. Ara ja només queda arribar a Luch, un parell de repexons fins el Coll de Femenia i cap a Pollença.

Arribam a Pollença i anam car "Eu Moll". Aqui en Juanan s' emociona un poc i anam a 40-41-42. Cercam un super i comprar aigua per omplir bidons i ens compram uns sandwichos i una napolitana de xocolata!!!! jjajaja. Duim 165km i ara hem d' anar cap a Formentor. Just abaix del collet q puja al Mirador possa 18km Far així q 36km per anar i tornar.

Arribam adalt i baixam cap a la platja. Ara tot son tobogans llevat la part del tunel amb vistes a Cala Figuera q pica un poc més. Arribam al Far per aquella carretera tant feta pols i ens feim les fotos de rigor. Mentre anava cap allà pensava q en Gomez Noya feia poc havia gravat un anunci d' Oakley per aquella carretera.

Ara hem de tornar i duim uns 185km, hem calculat q sortiran 250km així q ens queden 65km. Aqui en Juanan li diu a Mario q ja ha fet la distància IM, q ara només hauria de córrer 42km. Quina pereça me fa tornar preparar-ne un..... I aquest m' intenten convencer d' anar a Niça l' any q ve.

Arribam a " Eu Moll" un altre pic i tornam omplir bidons. Ara ja no aturam fins Consell. Decidim anar fins Alcúdia i ja directes cap a Inca. Idò voltam en sentit Inca i tenim el vent en contra. Crec q va ser més dur aquest tros q tota la Serra.

Les forces van justes i no els puc donar un relleu. No anam aviat 28-31 però el vent ens castiga. A trosos ens possam a 22. Ja esta fet, queda poc, hem d' aguantar. Tot es pla llevat del repexo de després de la benzinera d' Ullaró i el repexo q puja a la rotonda q esta damunt l' autopista a l' entrada d' Inca.

Arribam a sa Ford i en Mario es despedeix de nosaltres. A Juanan i jo ens queden 10km, 10km!!!

Binissalem- Consell i ja està!!!!!!!!!!!!! Repte aconseguit. 248km en 9h 45'.

Un somni més complit. Sempre m' havia fet ilussió fer aquesta ruta.